Duskmachine - Duskmachine

Duskmachine

Genre:Thrash metal

Groovy Tysk Americana Metal (og en geil supermodel!)

Duskmachine er oprindelig et tysk trash metal band, der blev dannet i 2004. De udgav debut albummet The final Fall i 2005. Siden har de mistet to af deres grundlæggere, bassisten og forsangeren, og den nye forsanger mistede de også. Af uransagelige årsager er de blevet forstærket med en ex-Annihilator bassist og senest ex-Overkill og ex-Annihilator forsanger Joe Comeau, og virker i dag som et ærke amerikansk metal band. I 2013 har de så udgivet deres andet album på otte år.

Gennemgang

Duskmachine lyder lidt som sig selv fra debutalbummet, men har alligevel valgt at blive genfødt med dette "self titled" album Duskmachine og ja glem alt om tysk stringent power- eller maskinmetal. Det her er americana style, groovy trash metal, med klare referencer til storhittende Disturbed, med en soul inspireret og flot syngende Joe Corneau i front. Albummet er en ret varieret blanding af det tidligere nævnte groovy metal og heldigvis også en del tungere metal, der eksekveres meget fint på et nummer som "Conquer all"… men uha uha slemt skæmmet af power balladen "My Empty Room". Rent ud sagt en skændsel for genren, lidt a la Kiss’ Beth, hvor jeg dog hader det kommercielle, radio leflende, shit!

Konklusion

Det er tydeligt at Duskmachine forsøger at lave metal der kan bryde igennem til hitlisterne i USA, men efter min mening mangler de lige det sidste til at få "Ten Thousand Fists" hittet, der ville give dem gennembruddet. Alt i alt er det her ikke såå banebrydende og originalt, lidt det samme som videoen der ligesom mangler en smule... story telling, det er ikke altid at en geil supermodel er nok!

Men når det så er sagt, har de da lidt af det der skal til, om ikke andet så til at komme i radioen i guds eget land.

Og her er så videoen med en geil supermodel:

1. I feel no pain