Brainstorm - Liquid Monster

Liquid Monster

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:51:16

De tyske Power metallere bliver bare bedre og bedre med tiden. Denne gang har man i "Liquid Monster" en pæn deltager i årets Power Metal album konkurrence. 2003's "Soul Temptation" var en mere eksperimentel sag, men her har man taget alle de fine elementer og lavet en plade som viser alle bandets stærke sider. Især sanger Andy B. Franck viser her karakter som en af Europas fineste sangere af den nyere generation. Manden behersker alt lige fra bløde ballade klange til kraftfuldt Heavy Metal. Især "Worlds Are Coming Through" som den energiske åbner med et fedt og catchy omkvæd og den thrashede "Despair To Drown" sammen med den flotte ballade, "Heavenly" viser den store rækkevidde man her er i stand, men samtidigt lyder intet ude af plads eller fremmed. Lydmæssigt har man skruet ned for blusset og undgået den svulstige produktion som var på forgængeren; her er der ikke et gram fedt på lyden men den er lige i fjæset på en hvilket er dejligt forfriskende i disse overproducerede tider. Desuden skal bandes guitarister have en stor thumbs up herfra med deres dejligt harmonerende guitarer der bringer en tilbage til de gode gamle dage hvor det var for vane at man havde gode guitar soloer på Heavy Metal plader. Finder man glæde i Power Metal hvor der virkelig er power i det og ikke kun i navnet skal man da i hvert fald smide ørerne hen i pladekiosken og teste dette våde monster.