Warbringer - Worlds Torn Asunder

Worlds Torn Asunder

Genre:Thrash metal

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Warbringer er et amerikansk trash metal band, stiftet i 2004.

Jeg har aldrig først haft stiftet bekendtskab med bandet, hvilket også gjorde jeg ikke havde en anelse om hvilken genre de spillede. Det var dog kun indtil jeg hørte en bid af den første sang, som ligges stærkt ud med traditionel trash metal, trash-vokal og det hele er jo bare som det skal være. Den første sang ’living weapons’ holder i hvert fald ikke noget tilbage, den får bare hele armen. Man kan tydeligt høre at de har inspirationer fra bands som Slayer, Exodus, Anthrax og Testament som jo alle er nogle velkendte, gode trash metal bands. Jeg vil dog ikke lige udtale mig i forhold til allerede kendte bands, jeg vil hellere sætte vægt på hvad de har gjort for at gøre lytte oplevelsen anderledes.

Alle medlemmer forstår at spille på deres instrument og generelt har de alle en rolle, som er vigtig for deres struktur – og struktur har de. Deres sange er bygget fedt op med gode tempo-skift og små momenter som virkelig bare giver dem rigtig ’in your face’ attitude, som jeg da ikke har noget imod. Der er ikke noget teknisk jeg har lyst til at sætte en finger på, jeg mener faktisk også de formår at gøre lytte oplevelsen god – ikke fordi de er så specielle, men de forstår at spille trash metal og det vil jeg ikke svine til. Sange som "Echos from the void" og "Behind the veils of night" faldte hurtigt i min interesse da de begge har en intro med mørke, onde momenter som bare er helt perfekt. Jeg vil dog klart sige at det er de fede guitar-riffs og trommer som holder mig underholdt igennem albummet, da jeg ikke mener vokalerne har noget at byde på.

Jeg vil ende det her med at sige: Worlds Torn Asunder er et tradionelt, stærkt trash metal album som alle metal fans burde give en chance, de har gjort det godt.