Vendetta - World under Fire

World under Fire

Genrer:Thrash metal, Hardcore
Spilletid:44.09

Officiel vurdering: 1/10

"Vendetta" skal ikke forveksles med det tyske band af samme navn. Dette "Vendetta" er i stedet engelsk og er fra Manchester. Dette kan dog forvirre og hvorfor vælge et bandnavn som allerede er i brug i den heavy metalske verden? Jeg aner det ikke, men det er heller ikke op til mig! Dog er det britiske "Vendetta" netop udkommet med deres album nummer to, World under Fire. "Convergence" der er første sang er et kort intro nummer. "Halo In Black" er så første nummer, men andet track. Der bliver sunget "HATE! FEAR!" og et eller andet mudret vrøvl.Jeg kan allerede sige med det samme, at Vendetta ikke er noget for mig. Bandet spiller dog rigtig godt, men deres valg af musikgenre minder dog mere om kedeligt lunkent tis; "Det er dejligt at komme af med, men man gider absolut ikke se eller høre på det!" Foruden er sangene umenneskeligt kedelige. Det lader til at bandet kun har et riff de kan, og spiller det så på forskellige måder. Som numrene spilles bliver man dog ret glad for soloerne, for de er den eneste variation der er. Hvilket siger det hele om denne plade. Lyden gør dog også at bandet leger med en tung kæp, for igen at sige at det er et minus. Intet mindre er det engelske Vendetta en omgang ligegyldigt tis. Dog hvis du er til rædselsfuldt, monotomt, kedeligt musik er det sikkert noget for dig. Jeg kender ikke det tyske Vendetta, så kan derfor ikke svare på om der er en sammenligning. Hvis sammenligningen er der, så håber jeg det tyske band kommer til udtryk på en mere klar måde. Denne plade er for at sige det mildt, en af de top dårligste plader jeg har hørt. Så er det sagt! Trackliste: 1. Convergence 2. Halo In Black 3. Matchpolitik 4. Veil Of Empathy 5. Blast Radius 6. Lords Of Chaos 7. Fragmented Reality 8. The Ghost Inside 9. All Your Setting Suns 10. We Are Legion

Halo in Black Ja, bedøm selv.