Torture Killer - Sewers

Sewers

/ VME · Udkom

Genrer:Death metal, Death metal
Spilletid:29:08

Brugervurdering: 7/10 baseret på 1 stemme.

Når Sewers begynder at spinne i cd-afspilleren tænker jeg, hold da op hvor lyder det som Six Feet Under. Det viser sig hurtigt at det ikke er en tilfældighed. Navnet Torture Killer er taget fra en Six Feet Under Sang fra skiven Maximum Violence, og bandet selv startede med at være et Six Feet Under coverband. Sewers er finnernes tredje fuldlængder og vokalen på deres andet album, Swarm, blev indspillet af Chris Barnes (Cannibal Corpse, Leviathan, Six Feet Under, Tirant Sin) himself. På Sewers er det dog hans vokale klon, Juri Sallinen, der er tilbage bag mikrofonen.

Albummet starter som det slutter, med den ultratunge dødsmetalsound der er kendetegnende for bands som Six Feet Under. Midtempo og kværnende. Første nummer, "Crypts" er hurtigt glemt men andet nummer, "I Bathe In Their Blood" er en dødsmetalperle, der minder om de glade dage i starthalvfemserne da jeg sad på drengeværelset og lyttede til Cannibal Corpse. "The Art Of Impalement" der følger efter, er standard dødsmetal, men pilen peger igen opad, når "By Their Corpse" kommer på. Albummet er af svingende kvalitet, men det svinger fra at være ok til at være supergodt. Ikke et dårligt nummer på skiven, men hvis du er ude efter noget nyt og spændende, skal du ikke hoppe på denne båd, for den sejler omkring i døde vande i Tampabugten anno 1993. 7 kranier