Texas in July - One Reality

One Reality

/ Warner Music Group · Udkom

Genrer:Metalcore, Hardcore
Spilletid:33.02

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

Texas in july er udkommet med deres første lange album, One Reality. Genren er Metalcore som vi kender det fra Killswitch engage, As i Lay dying, Unearth og Chimaria. Texas in July er ikke det band med den store historie da bandet er fra 2007.

I bedste Metalcore stil starter vi ud med en lille introduktion, med langsomt trommespil med storladent guitar. Desværre hænger lydbilledet slet ikke sammen med intro nummeret og næste nummer Magnolia. Magnolia som virkelig lever op til Metalcore genren, er for så vidt okay. Man kan dog godt mærke at Texas in july er et band, som stadig går i highschool. Simpliciteten bliver for naiv og jeg som lytter mister fokus. Alex Good der er forsanger kunne godt lære at variere sit råben. For der sker ikke det store her. Dog i no greater love bliver der talt lidt. Bandet har dog tendens til at lave lidt for episke numre og i den forstand er det ikke uden videre noget dårligt i det. Lyden følger bare ikke med, og det vil sige at det bliver lidt fesent.

Men der er ikke noget nyt eller noget, bag solen af metalcore. Texas in july er et af de utallige bands, som vil forsvinde i metalcore suppen. Metalcore har dog også til tider at blive alt for følsomt, og det er ikke altid heldigt. Men Texas in july er for så vidt et okay band, med en okay cd, som nok skal blive hørt af nogen. Desværre er hele cden hørt før og til tider gjort bedre. Dog tror jeg at bandet skal vokse lidt med opgaven, for der lurer noget bag de små teenage riffs og råb. Bandet har noget kant, som de skal blive bedre til at smide ud i ansigtet på en!