Renégadeth - Fake Divine

Fake Divine

Type:Demo
Spilletid:28:44
Antal numre:6

Da mine øjne fik øje på denne cd i bunken, tænkte jeg først åh nej, endnu et eller andet skidt fun band der er sjovt de første tre gennemlytninger. Men hvor skulle jeg blive overrasket da jeg endelig fik taget mig sammen til at lægge skiven i min CD afspiller. Dette var jo slet ikke et eller andet ringe Red Warszawa kopi band, men Speed/Power Metal af allerbedste kaliber. Havde man fortalt at dette var et dansk band, uden at jeg vidste det ville jeg have grinet af denne person. Men med dette eksemplar af rustfrit stål kan det kun gå fremad for den danske scene. Bandet er velspillende og besidder tekniske og kompositoriske færdigheder som de fleste demo bands kun kan drømme om. Ifølge promo sedlen er bandet inspireret af bands som Megadeth (no shit Sherlock), Nevermore og Symphony X, selvom jeg nu hører en del mere firser influenser. Især det første nummer på skiven, "Cold Denial", minder satans meget om de gamle firser helte Evil, desuden er der også en del Maiden over de geniale dobbelte guitar harmonier. En anden stor overraskelse er det sidste nummer "Bound To Trial", som starter op med et riff som Def Leppard ville have bragt på deres debut plade. Den eneste negative ting man kan sige om dette demo, er at produktionen desværre er lige lovligt mager. Men man kan dog høre alle detaljer klokke klart ud hvilket sikkert skyldes at disse fem herrer virkelig ved hvad de laver. Og jeg vil endda gå så vist som at sige at Renégadeth om et par år vil være et af de førende bands herhjemme, det eneste de skulle tænke lidt på er at finde et bedre bandnavn og få sparet op til en bedre produktion. Hvis ingen labels signer dette band, må de ansvarlige indenfor disse firmaer have muggen svamp i ørene.

Demoen koster 30 kroner eller 5 euro og kan fås hos:

Michael Dahl Langgade 8 5874 Hesselager Tlf. 29 72 04 60