Rage - Soundchaser

Soundchaser

Genrer:Power metal, Heavy Metal

Brugervurdering: 9/10 baseret på 1 stemme.

Med ekvilibristisk tonser power thrash/heavy, samt en god solid portion progressive og yderst melodiske elementer hen over sig, guider Rage atter lytteren gennem endnu en fuldtræffer på deres nye "Soundchaser", der både viser tænder, men samtidig også kaster om sig med det ene ørehænger omkvæd efter det andet. Tjek blot "Great Old Ones", "Human Metal", "See You In Heaven Or Hell", "Secret In A Weird World" og titelnummeret. Men kendetegnet for denne skive, kan blot siges at alle numre holder, hvis man vel og mærke er til stilen. For rent musikalsk er der intet at sætte sin sure røv på, og selvom bandboss Peter "Peavy" Wagner's vokalegenskaber næppe er det tekniske vidunder, fungere den altså perfekt til Rage's bastante lydunivers hvor skiftende rytmer, voldtunge riffs og lækkert spadelir er en vigtig del af dagsordenen. Den knald dygtige guitarist Victor Smolski er virkelig en gave for bandet, og fanger på fornemmeste vis essensen af hvordan tråd skal smedes sammen. Den legendariske trommeguru og vildmand Mike Terrana sørger bestemt også for at holde gryden i gang, med sit imponerende og yderst vitale trommespil der giver baghjul til de fleste indenfor genren.

Dette er med andre ord metal i ordets bogstaveligste forstand, uden forurening fra rap, scratch eller kvindelig skønsang. Men "Soundchaser" er bestemt heller ikke den nye dybe tallerken, hvilket netop er derfor jeg elsker den så højt, da der for mit eget vedkommende går for langt imellem de ægte metal perler, hvor man nærmest for lyst til at iføre sig stramme jeans, nitter, lædervest og rygmærker. Men når det så er sagt skal det da bestemt nævnes at det fede ved netop Rage, er at de ikke stagnere fuldstændig i fortiden, og formår at videreudvikle deres stil således at de stadig lyder friske, hvilket den fyldige produktion mere end rigeligt bevidner.

Jeg anbefaler dig derfor at give pladen et værdigt lyt, hvis du elsker din metal melodisk, stram og fyldt med tyske hestekræfter.