Rage - From The Cradle To The Stage - 20th Anniversary

From The Cradle To The Stage - 20th Anniversary

Type:DVD
Genrer:Heavy Metal, Power metal
Antal numre:46

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

For ca. 20 år siden begav en ung purk ved navn Peavy Wagner sig i studiet for at indspille sin debut plade med sit daværende band, "Avenger". Bandet var forløber for power metal bandet Rage, der siden hen har glædet mangen en ung heavyrocker rundt i verden. Rage og Peavy kan nu kigge tilbage på en spændende karriere med op og nedture, stil skift, nye bandmedlemmer igen og igen, samt en halv milliard sange og albums, som det ingen grund er at nævne alle sammen her. For Rage er et meget produktivt band og har udgivet over 15 plader, masser af singler osv. Så nu har de så udgivet et jubilæumsdokument som spænder over hele deres 20 årige karriere. "From The Cradle To The Stage" er både udgivet i en dobbelt digi pack CD samt i en lækkerbisken af en dobbelt DVD som jeg nu har den fornøjelse at kunne skrive lidt om.

DVD 1 er en live koncert optaget i Bochum d. 25. jan. 2004. Live programmet er en fremragende blanding af nyt og gammelt materiale. Der bliver budt på absolutte klassikere som "Prayers Of Steel" , "Don't Fear The Winther", "Straight To Hell" og Higher Than The Sky" samt de nyere mere progressive numre som "Orgy Of Destruction" og "War Of The Worlds". I alt 26 numre. Peavy har jo haft enormt mange line up problemer, men ingen tvivl om hans nuværende medlemmer er blandt de aller dygtigste og bedst sammenspillede. Især Viktor Smolski (Rusland) brillerer med sit guitarspil og ikke at forglemme Mike Terrana (USA) på trommer, der også hører til blandt de helt store. Jeg vil dog lige nævne, at eftersom de kun er et tre mands band, og spillestedet Zeche ikke er vanvittigt stort, kunne man måske godt savne lidt action i form af et fedt sceneshow med Pyros eller lignende. Men alt i alt en fantastisk live koncert.

DVD 2 byder på lidt Rage historie og "making off's" og ikke mindre end 10 videoklip samt fire live numre, så her er der også noget for pengene. Videoerne svinger til gengæld temmelig meget i kvalitet. "Down By Law" fra 1987 er direkte pinlig, total amatør artig V8 håndholdt kamera, de noget nyere er så til gengæld helt Ok, selv om budgettet ikke har været højt, kan man se.

Så helt klart et jubilæumsprodukt der absolut kan anbefales, og med håb om at Peavy og Rage beærer os mange gode numre de næste 20 år.