Mortillery - Murder Death Kill

Murder Death Kill

Genre:Thrash metal
Spilletid:42.29

"Uha, uha! En kvinde, der skriger i et thrash-band. Uha, det er helt forkert. Det skal være en mand, ellers tør jeg ikke lytte til det."

Sådan er der sikkert nogle mandschauvinistiske gamle røvhuller, der tænker, som foretrækker lugtende omklædningsrum, svedryppende overskæg og fedtet bundesligahår. Hvis man hører til den slags, der ikke kan klare tanken om kvinder, der går amok i metalbands, så kan man lige så godt holde op med at læse nu, for Mortillery er et canadisk thrash metal-band, der har hele to kvinder i deres line-up: Miranda Gladeau på bas og Cara McCutchen på vokal.

Uha.

Uhyggeligt, hva'?

Anyway, de af os, der ikke er bange for kvinder i metal, vil vide, at Mortillery byder på heftig og aggressiv crossover thrash metal, bestående af simple riffs og old school bopti-trommer. Nogle af riffsne er mere ovre i noget rent thrash metal, mens andre er taget fra hardcorens univers. Derudover er der en god portion speed metal at høre på Murder Death Kill, og numre som "Voracious Undead" og "Without Weapons" indeholder ligefrem nogle elementer fra traditionel metal i starten. Denne blanding af speed, thrash og hardcore er utroligt energisk og emmer af primitiv aggression, hvilket bestemt er skivens force. Er man til crossover thrash, så får man svært ved at stå stille, når man lytter til numre som "Voracious Undead", "Fritzl's Cellar" og "Murder Death Kill".

Cara McCutchens hysteriske vokal, der består af skrig, brøl og noget, der til tider minder om sang, passer perfekt ind i den simple og aggressive musik, og jeg kan ikke forestille mig en anden sanger gøre det lige så godt som hende bag mikrofonen i Mortillery. Et lidt spøjst islæt er brugen af guitarsoli, der er mere rock-orienterede og ofte ovre i noget mere melodiøst, hvilket måske ikke altid passer helt ind i det samlede lydbillede; men om ikke andet, så bidrager disse soli da med en interessant ekstra dimension.

Er man til heftig og aggressiv crossover thrash med hysterisk (på den gode måde) kvindelig vokal, så kan Mortillerys Murder Death Kill anbefales på det varmeste.

Tracklist:
1. Murder Death Kill