Maze Of Torment - Hammers Of Mayhem

Hammers Of Mayhem

Genrer:Death metal, Thrash metal
Spilletid:36:48

Heldig har man aldrig været hos disse svenske Death/Thrashere. Næsten alle deres plader har været ude på hver deres forskellige pladeselskab. Men nu ser det ud som man endelig er faldet til patten, bandets nye label har nemlig bebudet en genudgivelse af de fleste af bandets forrige sølvskiver og nu også deres seneste fuldlængde. Musikalsk er man ikke flyttet en meter fra bandets fortid, eneste undtagelse er, at man her og der måske er blevet en smule mere Thrashet. Ellers er alt ved det gamle, man hylder stadigvæk en blanding af gammeldaws skikke som de første Death skiver iblandet en smule Morbid Angel og en lille sjat tysker Thrash a'la Kreator og Sodom. Man har igen fået den lille Tägtgren aka Tommy til at producere og resultatet går an selvom det hele godt kan virke en smule rodet til tider. Desværre er det ikke før pladens sidste halvdel, at sangene fangede min interesse. Den første halvdel består nemlig af sange vi har hørt en milliard gange før. Men de resterende sange viser dog en mere varieret side og viser at man godt kan skrive selvstændigt materiale uden at skulle ty til formular x. "The Dead Temple Prayer" er især et godt eksemel herpå, en smule orientalsk lydende riff og voila straks har man en intro der formår at fange ens opmærksomhed. Desuden er "Tyrannizer" et nummer der også skulle virke fint hos fans af de førnævnte bands, da der her vises blod på tanden uden at det virker påsat eller forlorent. Til sidst laver man et cover af den gamle Venom slagsang "In League With Satan", hvilket jo heller ikke lige er det mest originale, men bandets version går dog an.