Leaf - Circle Of Ways

Circle Of Ways

Genrer:Rock, Hard rock
Spilletid:47:00
Antal numre:13

Hmm jeg ved sgu næsten ikke hvad jeg skal sige til sådan en sag. Min første tanke var om Nickleback, 3 Doors Down, Creed, Linkin Park og POD havde slået sig sammen, kaldt sig spaniere og så udgivet denne skive? Det viser sig at være en forkert teori, men hvis de nu gjorde, er jeg ret sikker på, at det ville komme til at lyde i nærheden af LEAF.

Disse fem spaniere spiller en blanding af nu-metal og typisk amerikansk pop/soft-rock i stil med ovenstående bands. Og det hele virker altså som om det er hørt før. Det er absolut ikke de store nyskabende tanker LEAF har siddet med, da de besluttede hvad de ville spille. Men på trods af denne genbrug, må jeg indrømme nok er mit foretrukne band hvad typisk nu-metal angår. Der er selvfølgelig langt til nu-metal giganterne i Deftones, men det er altså også en mere poppet og rolig version af nu-metal som dette spanske band har givet sig i kast med.

På "Circle Of Ways" er der faktisk op til flere numre som man bliver fanget af, og som bestemt har hitpotentiale, især afslutteren "Temple Of Love" er ret fed og catchy, med en blanding af kvindeskønsang, mandesang og brutale råb, der kunne komme fra selveste djævlen. Men heller ikke over dette nummer er der noget af finde der vil revolutionere genren.

Hvis man er til nu-metal og amerikansk pop-rock, så har LEAF blandet netop disse elementer godt med en vokal som minder meget om den dygtige Pearl Jam forsanger, Eddie Vedder, og til en beundrer af ovenstående ting, vil "Circle Of Ways" være det perfekte køb. Dog skal der mere til at få mine nakkehår til at rejse sig.