Resolution

/ Warner Music Group · Udkom

Genre:Thrash metal
Antal numre:14

Officiel vurdering: 10/10

Brugervurdering: 6,7/10 baseret på 3 stemmer.

Burn the Priest, New American Gospel, As The Palaces burn, Ashes of the wake, Sacrament, Wrath og nu deres nye Album Resolution. Lamb of God hed i begyndelsen af deres karriere, Burn the Priest. Men fordi spillestederne syntes at Burn the Priest var et for "direkte navn" skiftede de til Lamb of God, som også er navnet på deres første CD. Bandet er et Amerikansk heavy metal band, og er hører under "New Wave of American Heavy Metal", hvor bl.a. bands som Pantera, Chimaira, Killswitch engage, Devil Driver, Machinehead og mange flere også tilhører. Foruden at skulle spille på årets Copenhell, har bandet varmet op for Metallica på Death magnetic Touren, sammen med Mastodon.

Straight to the sun er første nummer! Og i den anledning sænker jeg hovedet og bukker ærbødigt, da der ikke er meget at komme efter. Et fedt langsomt nummer med cool riff og en meget rå attitude. Jeg vil sige at et spark i røven er vidst passende, for det er straffen for at lide Lamb og God! Sang nummer to Desolation, beviser at bandet er i topform. Nu er vi i gang. Et pletskud med et groovy riff og med intet andet et glødende metal hjerte, læner man sig tilbage i russen af store trommernes rullende, kamp klare takter af ekstatisk og råt metal! Der er ikke tale om følsomme strofer, eller kærligheds opråb! Tværtimod, det er hadsk råddenskab og "Jeg flår pikken af dig og pisser dig i munden!" Randy Blythe, som er forsanger har det som en forsanger skal have. En fed stemme og hånden der peger mod din indre Kriger. Foruden er dette album fyldt med fedt "HÆWI", man kan tydeligt høre at "Guds lam" er inspireret af bands som Slayer og Pantera. De groovy riffs er jo Panteras kendemærke og de hurtige finurlige fills er Slayers ekstase.

Lamb of God er intet mindre end et band der har sat sit spor, med dette album fortæller de meget tydeligt at de er kommet for at blive. Det er hermed op til dig, om du vil undgå denne plade, for den fortjener en plads i din samling. Et mega fedt album i metallens navn! Køb den og lad dig flyde med!