The Iniquity Descent - The Human Apheresis

The Human Apheresis

Genrer:Black metal, Death metal

Dette er The Iniquity Descents første album af fuld længde og hold da op. Jeg plejer ellers aldrig at være til Black metal, men her har vi fat i det som virkelig giver black metal noget andet. Tænkte hurtigt at der var lidt Entombed over bandet, men det er mest i lyden. Bandet er fra Finland og pladen hedder "The Human Apheresis". Man kan sige hvad man vil men, de kalder selv deres musik black metal, men der er virkelig meget Rock N’ Roll over selve pladen og det er meget tungt, hvor døds metallen falder ind over. Men Black metal er deres niche. Kernen er at bandet er så forbandet beskidte og meget lidt atmosfæriske i deres lydbillede. Skidtet drypper ud af ens højtaler. Alt har diskant og det er næsten for meget. For det bliver virkelig rodet og meget trættende at høre på. Måtte tage nogle pauser og køle lidt ned, for sammen med musikken kører ens adrenalin på højtryk. Dog når bandet køre ned og bliver langsomt, slapper man selv af til musikken. Men hurtigt mister jeg interessen da det hurtigt bliver det samme lydbillede. Man tænker lidt "citronen er sgu presset, måske de skulle prøve en appelsin?" Bandet har meget med trommehvirvler at gøre, hvilket gør det meget soldat eller "nazi" agtigt, uden at det handler om racisme, for det aner jeg ikke. Det er heller ikke det, det skal handle om. Men desværre er bandet virkelig u-tight, det irriterer mig en del. ØV. Trommerne falder og stiger hele tiden og det gør desværre at jeg mister gnisten igen. Deres formler på sangene er meget det samme og det gør at man sidder til sidst og ikke kan høre forskel på hvad man lige har hørt. ØV. The Iniquity Descent har dog potentiale og det er værd at bide mærke i, for syntes faktisk ud over det overnævnte at bandet har fat i noget. Dog skal bandet lære at variere lidt, det er fedt med hurtigt energiske numre, men alt for meget af det samme giver bare for mig en tom fornemmelse.

1. In Prostration
  2. An Empty Temple
  3. The Human Apheresis