Enemynside - Whatever Comes

Whatever Comes

Genrer:Rock, Hard rock

Metallica møder Nickelback hos italienske Enemynside Whatever Comes er Enemynsides tredje album. Bandet har bevæget sig lidt væk fra deres metallica-Thrash og dykker ned i rodekassen der hedder Alternative Metal. Men de thrashy elementer er stadig væk med, bare lagt i baggrunden. Albummet har en meget renere og afpudset lyd, men uden at det bliver tomt og sterilt. Albummets klimaks er nummeret "Too Many Times", hvor Richie Kotzen (ex-Poison) spiller soloen. Det er en blæret solo, der ligger væk fra stilen på albummet, og den vækker lige nysgerrigheden igen. Det er lige det at albummet har brug for. Men det er ikke det eneste nummer på pladen, der overrasker. I nummeret "Snot" er der en synthesizer der ligger og leger inde bagved. Francesco Cremisinis vokal har lidt svært ved at følge med i nogle numre, som på "Rise Up" hvor han ikke helt kan følge med, på det lidt mere storslået lydbillede nummeret giver. Eller på åbningsnummeret "Withering", hvor den dubbede vokal lyder som om han er syg. Riffene på Whatever Comes er lækre, men hurtigt glemte igen. Hvis man er fan af deres tidligere Thrash albums, vil man nok ikke finde deres forandring, som det undergrunden havde brug for. Whatever Comes er et hæderligt album, der aldrig vil ryste metalverdens grundvold. Som man vel kan forvente når man skifter forbillede fra Metallica til Nickelback. Tracklist: Withering Reveries Rise Up The Cure No One of a Kind Too Many Times Hiddenself Snot Mislead Fearful World Pitch Black Withering er albummets åbningsnummer.