Discharge - War is Hell

War is Hell

Genrer:Punk, Hardcore
Antal numre:16

Skønt de egentligt dybt inde er et punkband, så er de blandt et af de vigtigste bands i thrash-metallens historie, da de og den hardcore punk-stil, de repræsenterede, inspirerede mange af de første thrash-bands til at sætte tempoet op. Discharge endte selv med at bevæge sig over i metal-territorie og har anlagt en thrashet crossover-stil, som blandt andet kan høres på "Shootin Up the World", "Discharge" og "Disensitise".

"War Is Hell" er et opsamlingsalbum, hvor Discharge har nyindspillet ældre og nyere numre og thrashet dem lidt up. Der er således knald på fra start til slut, og de relativt korte numre kombinerer crustpunkens vrede og frustration med thrashens aggression og brutalitet og trækker på begge stilarters brug af fart og tempo. I sagens natur er der d-beats galore (det var jo trods alt Discharge, der - via inspiratoin fra Motörhead - opfandt d-beatet), hvor guitaren leverer punkede og simple, men effektive, thrash-riffs der syrer af vrede og aggression og, som bonus til metalhovederne, er der også guitarsoloer at finde på denne skive, og endog soloer, der slet ikke er ringe. Der er også nogle live-numre at finde på skiven, og disse er af en mere hardcore-punket natur, men bestemt ikke dårligere af den grund.

For fans af thrash metal og crossover metal, der måske ikke er så bekendte med den mere punk-orienterede ende af crossover-spektrummet er denne compilation måske et udmærket udgangspunkt for en dybere udforskning af hardcore or crust punk samt thrashcore. Og, hvas man bare er til vred, aggressiv musik, så kan denne man også med fordel lytte til denne skive.