Demonaz - March Of The Norse

March Of The Norse

/ Warner Music Group · Udkom

Genrer:Black metal, Viking metal
Spilletid:35.33

Brugervurdering: 5/10 baseret på 2 stemmer.

March of the Norse er det første soloudspil fra den tideligere guitarrist og nuværende tekstforfatter fra Immortal, Demonaz. Demonaz spiller black metal med et tvist af folk og hvad jeg synes minder om pagan metal.

Albummet starter ud med en 57 sekunders lang intro bestående af guitarspil og messende kor. Nummeret lægger fantastisk godt op til næste track All Blackened Sky, hvilket jeg synes er et af pladens højdepunkter. Nummeret er rigtig godt sat sammen af messende kor, gode melodiske passager og en rigtig fed vokal fra Demonaz’s side. Det efterfølgende track March of the Norse er også virkelig fedt, og leder tankerne hen på Primordeal, og jeg kan heller ikke lade være med at tænke på det finske band Crimfall.

Der er dog et for mig stort problem ved skiven og det er, at numrene simpelthen ligner hinanden for meget. Efter March of the Norse bliver musikken ved at køre i det samme spor, så jeg flere gange var nød til at tjekke, om jeg havde slået repeat knappen til. Efter de første tre numre bliver albummet simpelthen for ensformigt. De resterende tracks på March of the Norse virker på mig, som et langt nummer uden variation, hvilket jeg synes er rigtig synd.

Jeg synes, at Demonaz’s første soloudspil har gode ting at byde på. Især track to og tre er virkelig fede, og numre jeg vil høre igen og igen. Resten af pladen er til gengæld alt for ensformig efter min smag, hvilket trækker ned.