Capharnaum - Fractured

Fractured

Genrer:Death metal, Progressive Death Metal
Spilletid:29:36

Engelske Carpharnaum spiller en frisk gang teknisk death metal. Musikalsk bevæger vi os indenfor rammerne af bands som At The Gates, Death, Cynic, Into Eternity, Morbid Angel og Textures. En musikalsk cocktail som i sig selv er utrolig spændende og teknisk utrolig intens. "Fractured" favner ihvertfald musikalsk vidt og fanger selv den mest kritiske musikkender, ikraft af både de monsterfede kick in the face riffs og den høje tekniske musikalske standard. Kompositorisk indeholder Carpharnaums musikalske univers alt lige fra up til down tempies. Alt fra fede guitarrifs samt soloer. Guitaristerne sweeper både i de enkelte vers og i de enkelte soloer. Trommeslageren knalder derudaf i højeste gear, men han formår også at afveksle sit spil, og få lagt nogle fede trommefields ind i musikken som krydderi. Bassisten er også et kapitel for sig. Han mestrer stort set alt på sin bass. Han er afvekslende og utrolig opfindsom. Han både slapper og tonser derudaf i højeste gear. Sangeren er aggressiv og kommer perfekt til udtryk på denne her silberling. Produktionen kunne sagtens være bedre. Man kunne generelt godt have lagt noget mere bund i selve produktionen og fremhæve de enkelte instrumenter noget mere. Såfremt at vi skal gå i penitesser, så kunne det måske også godt være på sin plads at eliminere nogle af grindpassagerne, men så går vi sgu også i små sko. Den her silberling består af otte hjerteskærende numre, som sparker røv hele vejen. Godt nok er seansen overstået i løbet af 28 minutter, men modsat andre 28 kedelige minutter (ingen bands skal nævnes her), så modtager du en salve teknisk death metal fra Carpharnaum i den ypperste musikalske klasse, som bare fængsler og fængsler. Den her CD er ikke perfekt, men det er fandme tæt på.