Black Anvil - Time Insults The Mind

Time Insults The Mind

Genrer:Black metal, Thrash metal
Spilletid:40:50

Når man hører om et band fra Brooklyn, New York tænker man med det samme Hardcore og “Tough Guy" attitude. Og når man ser på hvilke bands musikerne fra Black Anvil har spillet i (Madball, Kill Your Idols og H20), ja så virker det også som den sikreste satsning. At bandet så rent faktisk spiller grum og old school black/thrash metal i Celtic Frost ligaen, ja så bliver det hele straks mere interessant.

Især når man gør det så overbevisende som Black Anvil her gør det, endda en del mere overbevisende en mange af deres skandinaviske kolleger der ellers plejer at have monopol på genren. Man skiller sig dog også ud fra disse med en mere sikker hånd spillemæssigt og en mere poleret (læs; god) lyd end de ellers mere kaotiske produktioner stilen er plaget med. Desuden overrasker man også med en skøn variation af tempoer og stemninger, hvilket er med til at gøre den til en mere langvarig affære, hvilket også betyder at man lige skal give den et par gange før alle sange udfolder sig. Og værende et amerikansk band kan de heller ikke benægte deres egne landsmænd i genren som Possessed eller Carnivore, selvom det for det meste er førstnævnte der skinner igennem. Ellers er det en frisk blanding af Celtic Frost, Messiah og Darkthrone vi bliver præsenteret for, selv om folk der normalt ellers ikke kerer sig om denne genre måske kunne blive varm her.

Bandet gør et rigtig godt indtryk på denne deres debut, der udover otte egne kompositioner, indeholder en vellykket coverversion af Celtic Frost’s "Dethroned Emperor", der minder en del om Frost’s egen tungere liveversion som de spillede på forrige turne.