Annihilator - Metal

Metal

Genrer:Thrash metal, Speed metal
Spilletid:54:58

Man kan da ikke ligefrem beskylde Jeff Waters for falsk reklame med den albumtitel, heldigvis holder indholdet også hvad der bliver lovet. Pladen er nemlig en af de mest diverse i bandets karriere, hvilket vil sige noget sammenlignet med bandets tidligere albums. Meget af afvekslingen kan måske skyldes, at man har et overflodshorn af gæster på skiven, mest bestående af folk fra bands der ligger i trenden lige nu som Corey Beaulieu (Trivium), Willie Adler (Lamb Of God) og Alexi Laiho (Children Of Bodom), men der er da også enkelte gamle kendinge som landsmanden Lips (Anvil) og Jeff Loomis fra Nevermoore. Som man kan se er de fleste gæster guitarister, men på sangerfronten er der dog også en del afveksling, da Dave Padden afløses på "Operation Annihillation" af hans arbejdsgiver og på "Couple Suicide" af duoen Danko Jones og Angela Gossow (Arch Enemy). En del sange minder mig om stilen fra den famøse "King Of The Kill", især åbneren "Clown Parade", "Downright Dominate" og den geniale "Operation Annihillation". Men der er skam også racerent fræse Thrash at finde i sange som "Chasing The High" og "Haunted", sidstnævnte indeholder en fed computerspilsagtig solo fra Jesper Strömblad (In Flames). Jeg ville dog have nøjes med at Bruge Danko Jones’ stemme i den mere afslappede "Couple Suicide", da Frk. Gossows stemme absolut ikke passer til denne slags sange. Men ellers må man sige at "Metal" er den bedste skive med den nye sanger Dave Padden, der jo ikke helt kunne begejstre på de forrige to, så folk der hoppede af da, skulle måske give denne plade en chance.