Hypnotheticall - Dead World

Dead World

Genre:Prog metal

Hypnotheticall er et band fra Italien, der spiller progressiv thrash metal. De blev formet i 1999, og har siden da ikke udgivet særlig meget. Det er kun blevet til et par mini-cder, nogle demoer og et enkelt album. Dette skyldes en del ændringer i deres line-up gennem årene. Men tilbage til anmeldelsen:

Lyden afspejler tydeligt genren. De progressive elementer er ikke til at overhøre, mens de har en aggresivitet som i Thrash Metal. Det lyder super fedt! Det virker nogle gange som om at sangeren hopper lidt ud af takt. Jeg ved ikke om det er meningen eller ej. Men hvis det er, så virker det ret dårligt. Ser man bort fra dette, passer hans stemme super godt til musikken. Med bassisten er der ikke så meget bøvl. Det kører rigtig fint, som det skal. Trommerne er lidt aggressive, og det virker super godt til musikken.Guitaristen gør det også rigtig godt. Specielt i instrumentalnummeret "Bloody Afternoon", hvor han give den fuld gas på en akustisk guitar. Problemet er bare, at man får et indtryk af at han ikke giver sig fuldt ud gennem hele albummet, som han burde.Lyden passer perfekt. Den er meget ren, men ikke så ren, som man ser det i andre pogressive metalbands. Det virker super godt, og er med til at skabe balance i albummet

Generelt er "Dead World" et rigtig godt album, hvor Hypnotheticall har fundet en super god balance mellem pogressiv metal og Thrash metal. De formår samtidig at gøre musikken spændende, så man får lyst til at høre hele albummet igennem op til flere gange. "Dead World" kan helt klart anbefales.