Vladimirs - The Late Hours

The Late Hours

Genrer:Punk, Death metal
Spilletid:43.38

Vladmirs er et band fra Ohio, der spiller Horror Punk Metal, som de selv beskriver det. Deres nye album hedder The Late Hours, og er faktisk ret godt.

Albummet starter lige på og hårdt. Ingen intro af nogen art, hvilket er ret unikt, og for nogen en god ting. Det første man hører er stemmen. Den er meget dyb, og det er ret fedt. De får den dybe stemme til at passe rigtig godt ind de fleste gange, og allermest når han bruger sin rene vokal. Han forsøger sig også med hård vokal, men det virker ikke så super godt. Guiraten er super god. Den er jævn, men spændende, og guitarsoloerne sparker røv! De er hurtige, intense og giver en stor "wow"-effekt, der næsten blæser en af stolen, og man kan ikke være andet end imponeret. En anden imponerende præsentation kommer fra bassen. Den er meget strømlinet, og en af de største bidragere til den meget jævne lyd. Den er tit tæt på at blive ensformet, men formår lige at undgå det punkt, og bassen kan rent faktisk høres! Endelig et album, hvor der er blevet gjort noget ud af at give bassen en større rolle i musikken. Fedt!! Nu hvor vi er ved lyden, så er den meget ren. Man kan høre alle instrumenter meget tydeligt, og den hårde vokal er en fryd for ørene, på trods af den til tider manglende sammenhæng med resten af musikken. Albummet bliver først rigtig kedeligt i det sidste nummer, som hedder "The Late Hours" Det er stille og langt, hvilket ikke er en god kombination. Dog bliver det utrolig atmosfærisk til sidst, så hvis man kan lide den slags er det værd at vente på.

Vladmirs har med The Late Hours lavet et imponerende album, som overrasker. Der er rimelig fed vokal og guitar, samt nogle rigtig fede guitarsoloer! Det er meget jævnt og strømlinet, hvilket virker bedre på nogle tidspunkter end andre. Det er et rigtig godt album, men med nogle fejl og mangler hist og her.

Last Song for the Lost viser den direkte start, og hvad Vladmirs egentlig kan

1. Last Song for the Lost
  2. Zombie Eyed Youth