Laid8 - These Faded Lines

These Faded Lines

Genre:Alternativ metal

Musik spillet af professionelle, skrevet af musikskoleelever.

Laid8 er et band med rødder i Israel. De startede som en sammenkobling af to bands, og skrev en demo, samtidig med at de begyndte at spille live. Det fik de success med, og skrev derefter deres debutalbum. Det er her nu, og jeg er ikke imponeret.

Albummet ligger ud med det simple men catchy nummer "Your Mistakes". Det mest komplicerede er vokalen, som ikke er så imponerende igen. Det er en kvinde der synger, og hun gør det rent, men så heller ikke så meget mere. Første sang er ens det meste af vejen, hvilket gør den småkedelig. Ikke ligefrem den bedste intro til et album. De gør det ikke bedre på andet nummer. Det samme, det samme, det samme, en guitarsolo! Den er dog ikke særlig opfindsom, og bliver kedelig. Tredje nummer er dog i den mere tunge afdeling, med nogle lidt mere interessante riffs og med et ret interessant basspil. Det er så også det. Vokalen er mere varieret, og guitarsoloen er mere interessant. Det bliver heller ikke bedre gennem albummet. Det forbliver de samme kedelige riffs, den samme kedeligt vokal, ikke særlig opfindsomme guitarsoloer, og et alt for simpelt trommespil. Det keder en, og man har svært ved at høre det hele igennem. Det bedste er dog, at produltionen er lavet således at det er meget behageligt at høre på. Samtidig ved musikerene også hvordan de skal håndtere deres instrumenter. De bruger der ikke særlig imponerende, men man kan sagtens høre at de ved hvad de laver. Albummet slutter af med et helt stille nummer, "Before You Choose", som passer godt på tidligere beskrivelser af albummet. Det er dog her hvor de viser bedst hvad de kan, og det lykkedes dem til en rimelig grad. Nummeret minder dog mere om en velspillet vukkevise end et heavy metal nummer.

These Faded Lines er et primitivt og røvkedeligt album. Numrene er alt for ensformede og for ens konstruerede. Det er svært at lytte det hele igennem. Dog er lyden rigtig god og behagelig for ørene, samtidig med at instrumenterne er håndteret rigtig fint. Hvis man skal ud og kigge efter ny musik, så burde man tænke sig om en ekstra gang før man investerer i These Faded Lines

Hvis du køber bonusudgaven får du fire numre med: "Necessary Evil (2010 EP Remaster)", "Point Of No Return (2010 EP Remaster)", "Answers (2010 EP Remaster)" og "Living Flame (2010 EP Remaster)". De er ikke rigtig noget værd, med mindre man selvfølgelig interesserer sig for bandet.

Your Mistakes er albummets første nummer, og viser det meget godt.

1. Your Mistakes
  2. Darker Than My Night