Calabrese - The Traveling Vampire Show

The Traveling Vampire Show

Genrer:Punk, Rock
Spilletid:47:22

Brugervurdering: 8/10 baseret på 1 stemme.

Calabrese er et amerikansk psychobilly band, der består af tre brødre hvis efternavn sjovt nok er Calabrese. Niveauet er højt og musikerne er velspillende. Bandet har også flair for gode melodier og der er masser af "ooh-ooh-ohh"-kor på numrene. Tit når man lytter til psychobilly, og oftest undergrundsbands, støder man på bands der lider under dårlig musikalsk kunnen og kedelige, tarvelige produktioner. Dette band har fået mixet og produceret denne plade, så lyden er lækker og alle instrumenter skinner klart igennem. Nu vil flere nok mene at det har sin charme, hvis produktionen er lidt skramlet og "punket" men i Calabreses tilfælde ville det blot forringe lytteroplevelsen. Det er nemlig teknisk dygtige musikere, der selvfølgelig indebærer den obligatoriske kontrabass, men også har en guitarist der spiller nogle fede soloer. Dog er alle numrene bygget over den samme form, med 4 akkorder, som det hedder sig og bør være i denne genre. Men bandets evner til at smede lækre melodier, skal der gives cadeux for. Teksternes univers er som de skal være, og kredser om vampyrer, monstre og des lige. Det er svært at fremhæve enkelte sange, som værende de bedste da jeg synes alle numrene på pladen er ret fede. Bandet formår også at skrive afvekslende sange, således man ikke mister fornemmelsen af at man har hørt en hel plade og ikke bare "den samme sang igen og igen." Coveret afspejler teksterne, og genren generelt. Der er masser af hekse, vampyrer, varulve og bare patter. Lige som dét skal være... Er man til psychobilly og kan lide bands som Tiger Army og Necromantix så er her købetvang!