Beseech - Drama

Drama

Genre:Doom metal
Spilletid:40:07

De poetiske Gothic rockmetallere Beseech rammer med deres sørgmodige og emotionelle musik lige plet. Syntesen af både mande og kvinde vokal er overdådig og fortræffelig. Den evige vekslen mellem henholdsvis den dybe mande stemme, som minder mig om sangeren fra Tiamat og til tider sangeren fra HIM og den ligeså dybe kvinde sang, som minder mig om sangeren fra The Gathering og selveste Anouk, giver på mange måder "Drama" det naturlige ekstra melodiske skub som mange Gothic bands mangler. Den alsidige kompositoriske del på skiven er til dels klassisk, som vi kender den fra bands som Tiamat, Sentenced og To/Die/For. Skæring 1,2,3,4 og 7 kunne godt tilhøre denne famøse kategori. Dog formår bandet også at ligge nogle atypiske elementer ind i musikken, hvilket helt automatisk får en til at tænke på et band som HIM. Skæringer som "Bitch" og "Addicted" kan med sin metalliske attitude godt få en til at tænke på et album som "Razorblade Romance". Derimod kunne "Friend Emptiness", som med sin The Gathering charme, være hevet ud af en plade som "Mandylion". Med en både emotionel samt tempofyldt og derved på mange områder en meget alsidig Gothic plade, ja så kan man kun sige at Beseech på mange områder har lagt sig flot i hælene på større Gothic rockmetal bands som Tiamat, Sentenced og To/Die/For og at vi helt sikkert ikke har hørt det sidste ord fra dette meget talentfulde og måske kommende superband.