Quest of Aidance - Dark Are The Skies At Hand

Dark Are The Skies At Hand

Genrer:Death metal, Melodisk Death Metal
Spilletid:14.41
Antal numre:6

Med Christian Älvestam (ex-Scar Symmetry) på guitar og Jonas Kjellgren (Scar Symmetry) på guitar/vokal, kunne man godt foranlediges til at tro, at Quest Of Aidance var noget melodiøst, let poppet metal. Den tanke er dog forduftet igen, inden fingeren har nået at forlade play-knappen. Første sang på denne EP "Distant World Arrival" starter med et brøl, blastbeats og et par hvirvlende guitarer. Her er ingen poppet metal. Dette er dødsgrind. Og som om det ikke var sejt nok, så handler Quest Of Aidances tekster udelukkende om Predator-universet.

Der er som sagt knald på fra første færd, og på den første del af EP’en, veksles der mellem hurtig grind og medrivende dødsmetal. På den anden del af skiven er der pludseligt et ambient-nummer "Soundtrack to Hish", komplet med Predators knurren/hvæsen fra filmene, og et orkestralt nummer, "Yautjan Overture" der kunne have været taget fra filmens originale soundtrack. Skiven afsluttes med endnu et brutalt nummer "Yield"

Ser man bort fra de 2 numre uden for kategori, som nok bare er med for at skabe stemning, så er der faktisk kun 2 nye numre med på EP’en, da "Sirian Breed" og "Distant World Arrival" begge har været udgivet før. Den sidste endda 2 gange før, og det var måske unødvendigt at have den sang med på alle gruppens 3 udgivelser. Derudover er Dark Are The Skies At Hand en blændende EP, og jeg håber at Quest Of Aidance slipper en fuldlængder.

1. Distant World Arrival
  2. Sirian Breed
  3. Yautjan Overture (instrumental)